Home - The Online Nut Company

7 tips om jouw Facebookpagina te boosten

11 aug 2017

Een sterke Facebook-pagina voor je bedrijf met honderden volgers en veel interactie, bouw je niet op één dag. Dit vraagt een strategische aanpak met volgehouden inspanningen. In deze blog geven we je alvast 7 handige tips om het bereik en de interactie van jouw Facebook-pagina stevig te boosten.

 

1.     Werf fans via een advertentie

De snelste manier om fans voor jouw pagina te werven, is het inzetten van de uitgebreide advertentiemogelijkheden van Facebook. Er bestaan tal van advertentieopties om nieuwe fans te verzamelen. Zo is het sinds kort morgelijk om advertenties te tonen aan recente bezoekers van jouw website. Met deze 'remarketing'-techniek ga je doelgericht websitebezoekers aanspreken op Facebook en zo de klant binden aan jouw pagina. Daarnaast kan je jouw advertenties ook heel gericht tonen aan mensen in jouw regio en kan je verder segmenteren op onder meer geslacht, leeftijd en interesses.

 

2.     Integreer je Facebook-pagina in je online en offline communicatie

Zoveel mogelijk mensen moeten weten dat jouw bedrijf actief is op Facebook. Vermeld daarom het Facebook-icoontje – mét een link naar jouw pagina – op je website en in je mailhandtekening. Doe hetzelfde in je offline communicatie, bijvoorbeeld op je visitekaartje of in je bedrijfsbrochure.

 

3.     Nodig ‘likers’ uit om je pagina te volgen

Wanneer mensen een post ‘liken’, wil dit nog niet meteen zeggen dat ze fan worden van jouw pagina. Wel heb je de mogelijkheid om een ‘liker’ van een post uit te nodigen om ook jouw pagina te volgen. Doe dit consequent.

Nodig daarnaast ook je vrienden uit om jouw pagina te liken én vraag jouw medewerkers om hetzelfde te doen. Je staat er versteld van hoeveel extra fans dit oplevert.

 

4.     Hou je posts kort en to the point

Vermijd ellenlange teksten op Facebook. Korte en aansprekende posts die in verband staan met jouw bedrijf, genereren de meeste interactie.

 

5.     Vraag je fans om hun mening

Facebook is en blijft een medium waar interactie van groot belang is. Vraag daarom ook expliciet naar de mening van jouw volgers. Welk product vinden ze het mooist? Het hartje voor foto 1, de smiley voor foto 2.

 

6.     Roep op tot actie

Je mag gerust je volgers rechtstreeks vragen om een bericht te liken of te delen. Geef bijvoorbeeld een statement over een product of dienst én vraag je fans om dit te liken of te delen wanneer ze denken dat je gelijk hebt.

 

7.     Organiseer acties en wedstrijden

Acties en wedstrijden waarbij men iets leuk kan winnen, zijn en blijven een topper op Facebook. Het is een uitstekende manier om de interactie op je pagina te verhogen en om nieuwe fans te werven. Koppel de verplichting om je pagina te liken en te delen aan de wedstrijddeelname. Zelfs met een vrij bescheiden budget bereik je al bijzonder mooie resultaten.

Onderwerpen

Sociale Media