Home - The Online Nut Company

Creëer online een goed gevoel door raakvlakken te bestrijken

12 mrt 2018

Het belang van een goede stemming is niet te onderschatten. Hoe je je voelt straal je af op anderen – ook op je prospects en klanten. Voel je je goed, dan breng je ook andere mensen in jouw state of mind. State management, het beheer van je eigen stemming en gemoed, is met andere woorden enorm belangrijk voor je sales en je business.

 

Het mooie aan state management? Met een beetje oefening slaag je er al in om je humeur en gemoed de goede kant uit te sturen, zelfs na een fikse tegenslag. Ben je bijvoorbeeld actief in sales? Dan ga je het best op zoek naar een bepaalde handeling om jezelf, voordat je aan je dagtaak begint, in de juiste stemming te brengen. Vaak pept een luide beat uit de autoradio je al volledig op en brengt die je als vanzelf in een goed humeur. Dat straal je vervolgens af op je klanten. Die zien en horen dat en staan meer open voor je aanbod. Het resultaat? Meer sales. Online speel je dit uit door raakvlakken te creëren.

Salesverantwoordelijken moeten aan positief state management doen

Vaak hoor ik de volgende opmerking: “Gewoon al door jouw enthousiasme en passie te zien en te horen, krijg ik zin om met jou in zee te gaan.” Mensen – lees potentiële klanten – merken dat je iets graag en gepassioneerd doet. Als salesverantwoordelijke is het je taak om positiviteit uit te stralen en mega enthousiast te zijn over je diensten of producten. Want als jij het al niet bent, hoe zou je dan anderen warm kunnen maken?

Online speel je je troeven uit door raakvlakken te bestrijken

Hoe geef je online je klanten een goed gevoel? Door raakvlakken te vinden tussen je klanten en jouw aanbod en die vervolgens uit te spelen in content. Hoe vind je deze raakvlakken? Door je te verplaatsen in het hoofd van je klant, hen te bevragen ook, en oplossingen te bedenken om zijn behoefte zo optimaal mogelijk in te vullen.

Een van onze klanten verkoopt high-end eikenhouten bijgebouwen. Een doorgedreven doelgroepenanalyse wees uit dat slechts drie procent van de Belgische bevolking potentiële klant voor hen is en daaronder bevinden zich veel vrije beroepers. Op zoek naar raakvlakken tussen die potentiële klanten en onze opdrachtgever kwamen we uit op … oldtimers. Het online resultaat? We bloggen niet alleen over eikenhouten bijgebouwen, maar zeker ook over bijvoorbeeld de ideale omstandigheden om die oldtimers te stallen. Hoeven we je nog te vertellen waar je die het best stalt? In een eikenhouten bijgebouw natuurlijk. Door je in te leven in de leefwereld van je klanten raak je gevoelige snaren en boezem je vertrouwen in. En eens dat vertrouwen er is, ontstaat er een platform om zaken te doen. Mensen doen namelijk graag zaken met mensen die hen begrijpen, die op dezelfde golflengte zitten. Heel menselijk en aannemelijk toch.

Onderwerpen

Content Marketing