Home - The Online Nut Company

Een krediet aanvragen - Dit is hoe een uitmuntende website jou helpt

15 dec 2016

Wie een krediet aanvraagt bij de bank, mag zich voorbereiden op een spervuur van vragen. Om zijn eigen risico te minimaliseren, zal een bankier een zo goed mogelijk beeld schetsen van het bedrijf die de aanvraag indient. Daarom moeten voor hem drie vragen duidelijk beantwoord worden. Wie zit er voor mij? Voor welk project vraagt hij krediet aan? En hoe denkt hij dat krediet terug te verdienen? Voornamelijk bij het beantwoorden van die eerste vraag, zal de bankier zich niet enkel beperken tot het gesprek, maar zal hij ook bevestiging van jouw verhaal zoeken op jouw website.

Wil jij jouw bankier overtuigen om jouw kredietaanvraag goed te keuren, dan is het van groot belang dat jouw online verhaal een weerspiegeling is van jouw ondernemerschap. Een uitmuntende website is dan ook een must voor investeerders. Dit moet je hiervoor in acht nemen:

Stel jezelf voor

Om te beginnen is het voor een bankier essentieel om een goed beeld te krijgen van het bedrijf dat een krediet aanvraagt. Hoe is het bedrijf intern opgebouwd? Welke hiërarchie heerst er? De aandeelhouders en bedrijfsleiders, maar voornamelijk de mensen die er werken, spelen daarbij een belangrijke rol. Zij zijn immers de mensen die het bedrijf dagdagelijks draaiende houden. Wie zijn deze mensen en wat zijn hun diploma’s en ervaringen? Een uitgebreide ‘over ons’-pagina met een voorstelling van het team mag daarom niet ontbreken. De missie, visie en waarden die een bedrijf hanteert zijn eveneens sleutelfactoren.

Stel je klanten voor

Om cash flow te genereren, heb je klanten nodig. En enkel met cash flow zal jij je krediet kunnen terugbetalen. Breng je klanten daarom zo goed mogelijk in beeld, zodat je bankier een zicht heeft op wie je klanten zijn en hoe je die bereikt. Start je met een nieuw product of dienst, of ga je je bedrijf richten op een nieuw segment, zorg er dan voor dat je aan je bankier kan aantonen dat je goed weet welke doelgroep je hiermee wilt bereiken. Een doelgroepenanalyse zal je hierbij op weg helpen.

Zorg ervoor dat jouw website up-to-date is

Wie vandaag de dag nog dezelfde producten verkoopt als 15 jaar geleden, zal vermoedelijk heel wat moeite ondervinden om overeind te blijven. Maar ook online moet jouw verhaal actueel zijn. Want hoe dit verhaal is opgebouwd, geeft een beeld van hoe je zelf bent en hoe je bedrijf functioneert. Zorg er daarom voor dat je website een weerspiegeling is van jou als ondernemer. Zet recente vernieuwingen en ontwikkelingen binnen je sector in de kijker op je website, door bijvoorbeeld regelmatig te bloggen. Hiermee duid je op je expertschap en toon je aan dat je de evoluties in de sector op de voet volgt of zelfs mee bepaalt.

Zet je realisaties in de kijker

In zijn zoektocht naar zekerheden zal jouw bankier bevestiging zoeken van je kennis en professionaliteit. Toon dan ook je werk. Uitgewerkte realisatiepagina’s zijn dan ook onmisbare onderdelen van jouw website. Hierbij mogen sterke klantengetuigenissen zeker niet ontbreken. Want wie kan er immers beter vertellen over jouw professionele bekwaamheden dan jouw klanten? Dat zij vertellen dat de projecten die je uitvoert, goed zijn, is voor een bank een belangrijke bevestiging. Wanneer een klant dit vertelt, maakt het immers meer indruk dan wanneer je het zelf van de daken schreeuwt.

Vergelijk de concurrentie

Wil je succes met je onderneming, is het van cruciaal belang om je te onderscheiden van je concurrenten. Wat doen zij? Hoe werken zij? En op welke manier onderscheid jij je van de anderen in de markt? Ook om bankiers over de streep te trekken bij het aanvragen van een krediet, is dit een belangrijke denkoefening. Geef deze onderscheidende factoren een opvallende plaats op jouw website, zodat het voor bankiers meteen duidelijk is waarom zij moeten kiezen voor jou.

 

Om bij het aanvragen van een krediet, een bank te overtuigen, is het van uiterst belang dat je online verhaal een weerspiegeling is van jouw onderneming. Beperk je daarom niet tot het uitwerken van een ‘over ons’-pagina. Zorg ervoor dat je website functioneert als jouw visitekaartje en daarbij jouw verhaal vertelt. Een website heeft immers uiteenlopende doelen. Een bankier overtuigen is er één van.