Home - The Online Nut Company

Instagram voor bedrijven: waarom je er absoluut mee aan de slag moet gaan

01 aug 2017

Steeds meer ondernemers ontdekken de enorme potentie van Instagram als uitstekende aanvulling op hun bestaande social mediakanalen zoals Facebook of LinkedIn. Instagram heeft enkele eigenschappen die dit sociale mediakanaal uniek maakt voor bedrijven. Met deze blog overtuigen we je gegarandeerd om ook de stap te zetten.

 

Wat is Instagram?

Instagram is een social mediakanaal dat zich volledig richt op het delen van aansprekende foto’s. De gebruikers kunnen elkaar onderling volgen, waarna ze geposte foto’s kunnen liken of delen. Omdat het visuele centraal staat, leg je de kwaliteitslat voor foto’s op Instagram best een stukje hoger dan op Facebook.

Bedrijfsprofiel aanmaken

Er bestaat binnen Instagram ook de mogelijkheid om een bedrijfsprofiel aan te maken. Dit profieltype geeft je meer analysemogelijkheden, zodat je de impact en resultaten van je posts beter kunt analyseren.

Wie bereik je met Instagram? Jonger en meer interactief

Via Instagram bereik je een jonger publiek dat meer geneigd is om jouw foto’s te liken of te delen. De gemiddelde leeftijd van een Instagrammer situeert zich tussen de 18 en 44 jaar.

Gebruikers op Instagram delen of liken tot 40 keer meer geposte foto’s in vergelijking met andere social media als Twitter of Facebook.

Waarom Instagram inschakelen?

Door het posten van aansprekende en inspirerende beelden, ontwikkel je een persoonlijke connectie met je huidige klanten en kom je letterlijk in beeld van nieuwe potentiële klanten. Instagram verhoogt het vertrouwen in jouw onderneming.

Gebruik #

Hashtags # zijn op Instagram bijzonder belangrijk. Dit symbool groepeert foto’s met dezelfde hashtag – maar mogelijk vanuit verschillende accounts - in één virtueel fotoalbum. Gebruik daarom voor jouw posts meerdere # die allereerst verwijzen naar jouw merk of bedrijf. Voeg daarnaast extra branchespecifieke of trending hashtags toe. Gebruik wel steeds relevante hashtags die op de een of andere manier verbonden zijn met je branche. 

Onderwerpen

Sociale Media, instagram