Home - The Online Nut Company

Magnetiseer potentiële klanten en word een hooked bedrijf

16 okt 2017

Ben jij als bedrijf cooked of hooked? Een cooked bedrijf moet veel moeite doen om zichzelf te verkopen. Een hooked bedrijf magnetiseert zijn klanten met een attractief product of dienst.  Een uitgekiende online marketing mix waarin potentiële klanten op het juiste moment op de juiste manier aangesproken worden, maakt de cirkel rond.

Vergelijk het met smakelijk of onsmakelijk eten. Een 'cooked' gerecht heeft te lang liggen garen in de pan. Lekker smaakt dat niet meer en alle substantiële voedingsbestanddelen zijn eruit verdwenen. Ook in marketingtermen betekent een cooked product of dienst weinig goeds: het is een product waarvoor je erg veel moeite moet doen om het aan de man te brengen.

Daartegenover staat een hooked product of dienst dat klanten magnetiseert omdat het hen helpt en het juiste imago uitstraalt. Wil je dat jouw product of dienst zo succesvol wordt dat klanten eraan verslingerd raken? Kies dan voor een interessant business model, een helpende ingesteldheid en een goede online marketing.

We zetten de succesingrediënten op een rijtje:

 

Zorg dat je een bestaansreden hebt

Wat heeft jouw bedrijf te bieden aan potentiële klanten? Een hooked bedrijf richt zijn blik op de toekomst en blijft nadenken over manieren om zijn diensten en producten te verbeteren.

 

Word gevonden door Google

Bijna elke klant start vandaag zijn zoektocht via Google. Zorg dus dat jij makkelijk gevonden wordt in de zoekresultaten. Hoog scoren in Google doe je onder andere door gebruik te maken van seo-vriendelijke webteksten, sociale media en kwalitatieve linkbuilding.

 

Investeer in een uitmuntende website

Klikt een potentiële klant je aan op Google? Zorg er dan voor dat hij meteen goesting krijgt om met jou in zee te gaan. Op een uitmuntende website vinden klanten meteen wat ze nodig hebben, zullen ze graag een prijsvoorstel aanvragen dankzij een overtuigende call-to-action en raken ze ervan overtuigd dat jij hen kan helpen.

 

Start met expert marketing

Zet jezelf in de markt als een expert met een boeiende blog. Praat daarbij in minieme mate over jezelf of  je producten/diensten, maar wel over onderwerpen die boeiend zijn voor jouw potentiële klanten. Leg de focus altijd op de meerwaarde voor je klanten. Geven loont op termijn altijd.

 

Magnetiseer ook potentiële werknemers

"We vinden geen volk", vertellen klanten ons vaak. Om te groeien, heb je echter niet enkel klanten maar ook goed personeel nodig. Gebruik je website daarom ook om interessante werknemers te vinden die graag voor jou willen werken. Sociale mediakanalen zoals Facebook en LinkedIn zijn zeer geschikt om potentiële werknemers ervan te overtuigen dat jij een moderne, aantrekkelijke werkgever bent. Natuurlijk moet je website en je algemene online aanwezigheid er dan ook sexy uitzien. Walk your talk ;-)

 

Leestip: in de wereldwijde bestseller Hooked legt psycholoog Nir Eyal uit hoe je mensen 'verslingerd' maakt aan je product.

Onderwerpen

Internetstrategieën