Home - The Online Nut Company

Ontdek wat je klanten nodig hebben en laat je bedrijf groeien

09 okt 2017

Marketing anno 2017 gaat over het helpen van jouw klanten, niet over je bedrijf of je product/dienst. Als jij weet wat de noden van je klanten zijn en hoe je hen kan helpen, dan zal je verkoop vanzelf de lucht invliegen. Om het met Jim Rohn te zeggen: Find the needs and bring the seeds (and sell like hell).

 

 

Leer je klant kennen 

Je omzet wordt gemaakt door je klanten. Eigenlijk is het dan ook niet meer dan logisch dat je omzet zal groeien als jij je klant beter leert kennen en beter leert servicen. Als gedreven ondernemer wil je het liefst zoveel mogelijk mensen helpen met jouw product of dienst. Neem daarom de tijd om stil te staan bij het profiel van je klanten.

 

Elke klant is waardevol (maar sommige klanten maken je bedrijf succesvoller dan andere)

Weet jij hoe je ideale klant eruit ziet? Met welke wagen rijdt hij, is hij gevoelig voor trends en van welke vakantiebestemming droomt hij? Welk probleem wil hij absoluut vermijden? Welke behoefte wil hij graag ingevuld zien? Misschien vind je het verrassend om op zoek te gaan naar je ideale klant, want natuurlijk zijn al jouw klanten waardevol. Maar bepaalde klanten maken je bedrijf succesvoller dan andere. Als je dat in kaart brengt en daarop inspeelt, zal je bedrijf sneller groeien.

In een doelgroepanalyse ontdek je welke klanten je business het best vooruit helpen en identificeer je het DNA van jouw ideale klant(en). Met een driedimensionaal profiel van je ideale klanten kan jij vervolgens inspelen op hun wensen en noden.

 

Laat je omzet vanzelf groeien

Op basis van een doelgroepanalyse kan je een succesvolle marketingstrategie uitwerken. Weet jij waarvan je potentiële klanten wakker liggen? Wat hen passioneert? Als je een brug bouwt tussen de raakvlakken die er zijn met datgene wat mensen interesseert en wat jij hen te bieden hebt, zal je klant erg aandachtig naar je luisteren. Op dat moment laat je hun vertouwen groeien en komt magnetisering tot stand. Mensen doen graag zaken met mensen waarvan ze weten en voelen dat  die hen begrijpen. Hoe beter je je klanten en hun leefwereld kent, hoe meer ze je als een expert gaan beschouwen.

Onderwerpen

Internetstrategieën