Home - The Online Nut Company

Hoe breng je een klant in optimale stemming tijdens een verkoopgesprek?

30 nov 2017

Als je potentiële klanten in een ideale stemming brengt, dan zal je verkoopgesprek comfortabeler verlopen. Met deze 4 tips haal je het meeste uit elk verkoopgesprek en geef jij je klanten goesting om bij jou te kopen. Zin om erin te vliegen?

 

Begin elke dag met goesting

Als ik 's morgens de baan op ga, dan beluister ik mijn favoriete muziek in de wagen. Met een Spotify lijst vol goede beats zorg ik ervoor dat ik boordevol energie aankom bij mijn potentiële klant. Vol goesting ook om weer een nieuwe klant te helpen om betere business te maken

Begin jij elke dag met veel zin aan jouw dag? Dan heb je vast al gemerkt dat enthousiasme aanstekelijk werkt. Als jij goesting hebt om erin te vliegen, zullen je potentiële klanten ook sneller zin krijgen om met jou in zee te gaan.

 

Zorg voor een goed gevoel

Jouw goede stemming maakt verkopen makkelijker. Als jij je goed voelt, dan kan je écht luisteren naar de noden en de vragen van je klant. Die zal zich snel op zijn gemak voelen bij jou en merken dat je hem echt begrijpt. Met die helpende ingesteldheid kan je je klant er makkelijker van overtuigen dat jij de geschikte partner bent om zijn probleem op te lossen.

 

Maak een tekeningetje

Verkoop je een product of dienst waar je klant geen kaas van gegeten heeft? Maak dan gebruik van ondersteunende beelden. Er een tekeningetje bijmaken, helpt om je klant heel eenvoudig uit te leggen hoe jij hem zal helpen.

Bovendien blijven beelden langer hangen dan woorden. Daarom kan je makkelijker teruggrijpen naar jouw visuele steuntjes bij een vervolggesprek. Dat zorgt voor een aha-erlebnis bij de klant waardoor je makkelijker de draad kan oppikken.

 

Zorg ook online voor uitstraling

Tot slot is het erg belangrijk dat je ook online jouw klanten comfort en gebruiksgemak aanbiedt. Dat doe je door een website die vertrouwen uitstraalt. Jouw website ondersteunt op die manier optimaal jouw verkoopgesprek.

Het belang van een uitmuntende website is niet te onderschatten. Vaak is je website het eerste contactmoment tussen jou en je klant. Zorg er daarom voor dat je website meteen uitstraalt dat een potentiële klant bij jou in goede handen is. Dat doe je door een klantgerichte website te bouwen die je verkoopsverhaal voor 100% ondersteunt.

Onderwerpen

Trends